Opublikowano: 22 września 2021

Aby wziąć udział w konkursie #100SekundWMuzeum wystarczy odwiedzić z telefonem wybraną instytucję muzealną i w krótkim, około półtoraminutowym (umowne 100 sekund) wideo przedstawić swoje emocje i wrażenia z wizyty. Konkursowa praca nie musi dotyczyć jedynie muzealnych wnętrz, może również prezentować np. ogrody lub parki, które stanowią nieodłączną część niektórych muzeów. Następnie filmik należy przesłać na adres mailowy: 100sekundwmuzeum@kulturaisport.gov.pl oraz umieścić go na swoim koncie w mediach społecznościowych, dodając hashtag #100SekundWMuzeum.

Celem akcji #100SekundWMuzeum jest zachęcenie młodych ludzi do zwiedzania muzeów, poznawania historii i kultury. Poprzez tę akcję MKDNiS chce pokazać, że dzisiejsze muzea to instytucje atrakcyjne, multimedialne i poprzez nowoczesne technologie w pełni przygotowane na to, by przyjąć młodego człowieka i wprowadzić go w fascynujący świat kultury.

Zdobywcy pierwszego i drugiego miejsca jako nagrodę otrzymają dla siebie i rodziny lub grupy przyjaciół (łącznie do 10 osób) możliwość indywidualnego zwiedzania muzeum wybranego z listy umieszczonej na podstronie akcji: https://www.gov.pl/web/kulturaisport/sto-sekund-w-muzeum. Laureatom podziwiającym wystawy będzie towarzyszył w roli przewodnika kurator danej placówki. Ponadto zwycięzca konkursu otrzyma kamerę sportową GOPRO HERO8 Black. Z kolei uczestnik, który zajmie drugie miejsce oprócz indywidualnego zwiedzania otrzyma również gimbal marki DJI OSMO Mobile 4. Trzecie miejsce nagrodzimy gimbalem marki DJI OSMO Mobile 4.

Więcej informacji na stronie Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.